Jump to content
Serwery Counter-Strike 2 ×
Asieres

Auta warte uwagi!

Recommended Posts

Witam

 

Myślałem o założeniu tematu o samochodach, wszystko na ich temat.
Znam się trochę na tym, mógłbym doradzać np. w kupnie samochodu
jak się coś zepsuło, to może jakieś rady co to mogło być i jak to naprawić.

Oraz opisywać jakieś samochody ze zdjęciami i danymi technicznymi.

I tu pojawia się moje pytanie

Czy jesteście tym zainteresowani? Bo nie chciałbym pisać tego wszystkiego sam dla siebie

 

Pozdrawiam

Asieres

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mam pierwsze pytanie ostatnio rozbiłem swoje Audi A6 C6 i mam zamiar kupić Peugeota 508 w seadnie albo hyundaya elantre

 

508 interesuje mnie 2.0 140 ewentualnie 165koni w dieslu a elantra ma jeden silnik benzynowy 1.6 136koni, który lepszy rocznie robię ok.25000km

 

Auto oczywiście na firmę lecz nie jakies tam leasingi

Link to comment
Share on other sites

Mam pierwsze pytanie ostatnio rozbiłem swoje Audi A6 C6 i mam zamiar kupić Peugeota 508 w seadnie albo hyundaya elantre

 

508 interesuje mnie 2.0 140 ewentualnie 165koni w dieslu a elantra ma jeden silnik benzynowy 1.6 136koni, który lepszy rocznie robię ok.25000km

 

Auto oczywiście na firmę lecz nie jakies tam leasingi

 

 

Może zaczniemy od pierwszego typu czyli Peugeota.

No pierwsze co rzuca się w oczy to na pewno jego nietuzinkowy wygląd, jeżeli robisz 25tyś kilometrów rocznie to lepszym rozwiązaniem byłby diesel, tak jak napisałeś 2.0HDI to dobre jednostki pod względem bezawaryjności, zarówno wersja 140 jak i 163km nie sprawia większych problemów, no oczywiście trzeba pamiętać o wymianie dwumasy (nie wiem czy planujesz kupić samochód z salonu, czy może używany) no i najważniejsze że 2.0HDI jak i 2.2HDI nie mają filtra cząstek stałych. Pozostałe dieslowskie silniki posiadają to i odradzałbym kupna z silnikiem tego modelu z silnikiem 1.6 HDI.

Spalanie: Przy ekonomicznej jeżdzie w trasie będzie to jakieś 5-5.5L, przy większym załadunku i cięższej nodze spalanie nie powinno przekroczyć 6.5L/100km. W mieście natomiast spalanie oscyluję w granicach 6.5-8L, w zależności od stylu jazdy. Fenomen może to nie jest, ale jeżeli wybierzesz skrzynie manualną 6stopniową która ma duże przełożenia zejście w obu przypadkach o 1.5L nie będzie trudne.

Wygoda: Co tu dużo mówić, Francuzi postarali się i wygodzie, ergonomiką, i czytelnością kokpitu (wszyscy pamiętają stare peugeoty które miały nawalone w środku 6000 różnych przycisków) stają obok takich marek jak VW, Audi, Skoda, czy Honda. Wnętrze przestronne, wszystkie elementy dobrze spasowane, wszystko ze sobą współgra. Zawieszenie dość twarde jak na auto tej klasy, czuć nierówności niestety nie jest to zawieszenie hydroaktywne tak jakby chociaż w Citroenie C5.

Cena: No i tu się nie postarali cena, w tej samej cenie z podobnym wyposażeniem można mieć SuperB, A6 albo Passata (Mowa o autach z salonu)

 

Na to trzeba uważać: Samochód nie sprawia większych problemów z użytkowaniem, jeżeli wszystko wymienia się na bieżąco, dieslu dwumasa i wszystkie filtry. 

 

 

Hyundai Elantra

Nie miałem z tym samochodu styczności, w odróżnieniu od 508, stylistyka nie przemawia do mnie, ale wiadomo o gustach się nie dyskutuje.

Mogę Ci napisać to co wyczytałem.

 

Silnik dość elastyczny, zarówno dla spokojnych kierowców jak i dla tych co lubią depnąć. Silnik 1.6 dosyć dobrze wkręca się na obroty i nie sprawia problemów z wyprzedzaniem. Wyposażenie porównując do Peugeota jest trochę gorsze (niezależnie od wersji), jednak i cena Hyundaya z rynku wtórnego jest odpowiednio niższa.

Spalanie klasyfikuje się tak samo jak w Peugeocie, a że ceny paliw są na dzień dzisiejszy porównywalne to nie ma większej różnicy.

Wygoda: Trochę niedopasowane wnętrze, po większej ilości KM deska rozdzielcza niekiedy wydaje dziwne odgłosy, zawieszenie dostosowane do naszych dróg, jezdzi się komfortowo. 

Niestety dużo więcej nie mogę opisać, nigdy nie miałem styczności z tym autem a niechciałbym wprowadzać Cię w błąd.

 

Ogólnie podsumowanie moje jest takie: Kupiłbym Peugeota, ze względu na wygodę, ilość dostępnych części (i ich cenę), elastyczność i nie zawodność silnika. Miałem okazję trochę poobcować z tym modelem, i stwierdzam że to krok milowy dla tego koncernu i jest to naprawdę dobrze wykonane auto. Jednak przed ostatecznym zakupem rozważyłbym jeszcze na Twoim miejscu Citroena C5.

 

Pozdrawiam, mam nadzieję że trochę rozjaśniłem i jeżeli coś to jeszcze pytaj a odpowiem bardziej szczegółowo na jakieś pytanie :)

Link to comment
Share on other sites

Wiesz, myslalem o Citroenie jest sporo tanszy, ale to tylko "cytryna" straci na wartosci szybciej niz inne marki...o ile sie orientuję 2.0 w peugocie ma FAP czyli dpf..jezeli chodzi o elantre wyglad lepszy ma moim zdaniem tylko ten silnik ;(...w srode jade do Czech znalazlem fajna elantre za dobre pieniadze

Link to comment
Share on other sites

Wiesz, myslalem o Citroenie jest sporo tanszy, ale to tylko "cytryna" straci na wartosci szybciej niz inne marki...o ile sie orientuję 2.0 w peugocie ma FAP czyli dpf..jezeli chodzi o elantre wyglad lepszy ma moim zdaniem tylko ten silnik ;(...w srode jade do Czech znalazlem fajna elantre za dobre pieniadze

 

No właśnie nie wiedziałem czy chcesz kupić nowy, czy stary. Nowe nie mają DPF (Od 2014). Co do Cytryn to racja, w bardzo dobrym wyposażeniu rocznik 2010-11 kupisz za około 50tyś, tracą szybko na wartości ale ten komfort podróżowania, czuje się jakby jechało się w samochodzie z najwyższej półki, a i wbrew wszelakim opiniom wymiana takiego zawieszenia wcale nie pochłonie Cię fortunę, regenerowaną poduszkę na której pojezdzisz kolejne 100tyś km kupisz za 300zł, więc nie majątek.

Link to comment
Share on other sites

Francuska limuzyna komfort komfort komfortem pogadania.Citroen ma fajne kształty przypominają mi Insignie(moje pierwsze auto) niestety psuła się i po niespełna 70tys przebiegu sprzedałem ile razy można robić turbine?!Wracając do francuza nie przemawia za mną środek auta wydaje mi się taki plastikowy, zwykły, a co do ceny przesadziłeś na allegro można spotkać Citroeny 10r za ok30tys. i to dobrze wyposazone.

Wybrałem (prawdopodobnie)Elantre w środę jadę obejrzeć cena mnie skusiła, co do silnika zawsze można chipować ze 132koni (nie 136 jak pisałem) można zrobić 162-165koni co na auto, które waży 1100kg jest juz sporo.

Swojego Audi nie chipowałem, bo to niestety automat bałem się, że skrzynia pójdzie

Link to comment
Share on other sites

Francuska limuzyna komfort komfort komfortem pogadania.Citroen ma fajne kształty przypominają mi Insignie(moje pierwsze auto) niestety psuła się i po niespełna 70tys przebiegu sprzedałem ile razy można robić turbine?!Wracając do francuza nie przemawia za mną środek auta wydaje mi się taki plastikowy, zwykły, a co do ceny przesadziłeś na allegro można spotkać Citroeny 10r za ok30tys. i to dobrze wyposazone.

Wybrałem (prawdopodobnie)Elantre w środę jadę obejrzeć cena mnie skusiła, co do silnika zawsze można chipować ze 132koni (nie 136 jak pisałem) można zrobić 162-165koni co na auto, które waży 1100kg jest juz sporo.

Swojego Audi nie chipowałem, bo to niestety automat bałem się, że skrzynia pójdzie

 

Insignia, czyżby silnik 1.9CDTI lub 2.0CDTI? :)

 

Z tym chipowaniem to święta racja, można tanim kosztem podnieść moc silnika, jednak trzeba to zrobić w dobrym renomowanym warsztacie z tego co czytałem silnik ten jest bardzo oporny na przeróbki :)

 

A jaki silnik miałeś w tym Audi?

Link to comment
Share on other sites

niestety miałem insignie 2.0 w wersji eco 130koni jakos tam szla...audi tez mam 2.0 mnostwo pieniedzy kosztowaly wtryski i dwumas odradzam ten silnik...a moc?brak...tata sobie smiga a7 3.0 245 to jest konkret uderzenie mozna sie juz bawic.

 

mowisz ze 1.6 nie warto chipowac? 1.6 132 konie i tak juz sporo wyciagneli

Link to comment
Share on other sites

niestety miałem insignie 2.0 w wersji eco 130koni jakos tam szla...audi tez mam 2.0 mnostwo pieniedzy kosztowaly wtryski i dwumas odradzam ten silnik...a moc?brak...tata sobie smiga a7 3.0 245 to jest konkret uderzenie mozna sie juz bawic.

 

mowisz ze 1.6 nie warto chipowac? 1.6 132 konie i tak juz sporo wyciagneli

 

O matko, 2.0TDI w takiej budzie to trochę mało. Jak miałbym kupować A6 C6 to albo 2.7TDI albo 3.0 V6 Benzyna.

 

Tego silnika nie warto chipować, dlatego że nie ma on turbiny a w takich przypadkach moc wzrasta o max 10% czyli miałbyś jakieś 145km a nie wiem czy 13km więcej jest warte 1000zł.

Z drugiej strony w tym silniku też nie masz co liczyć na wspaniałe osiągi, jeżeli lubisz trochę szybszą jazdę to szału nie będzie, ale tragedii też nie (szczerze mówiąc mój Fiat 1.6 103km przy podobnej masie zbiera się lepiej), dodatkowo nie wiem jak zapatrujesz się na LPG, silnik LPG znosi dobrze, jednak po ok. 70-90tyś km wypalają się gniazda zaworowe (koszt wymiany to pewnie ok. 2000zł).

Link to comment
Share on other sites

tak tylko moje audi kosztowalo 40tys w tym silniku a 2,7 lub 3.0 ok.50 dlatego odpuscilem na poczatku potem zalowalem.

 

Nienawidze gazu wiec nie zaloze wezme sobie go na firme to 50%vatu odlicze chociaz.

To moje pierwsze auto w benzynie, do tej pry oprocz insignii i audi mialem tylko passata b6 silnik 1.9 to byla maszyna

Link to comment
Share on other sites

tak tylko moje audi kosztowalo 40tys w tym silniku a 2,7 lub 3.0 ok.50 dlatego odpuscilem na poczatku potem zalowalem.

 

Nienawidze gazu wiec nie zaloze wezme sobie go na firme to 50%vatu odlicze chociaz.

To moje pierwsze auto w benzynie, do tej pry oprocz insignii i audi mialem tylko passata b6 silnik 1.9 to byla maszyna

 

Czasami lepiej jest dołożyć trochę do auta, a pozniej mieć spokój, w swoim Audi pewnie miałeś wersje na Pompowtryskach, stąd tyle problemów.

 

LPG jest dobrą inwestycją (Sam mam i nic się nie dzieje a instalacja ma już 10lat), pod warunkiem że zrobiona jest w dobrym warsztacie a nie u przysłowiowego Pana Mietka za stodołą :)

 

Ja jestem zwolennikiem aut benzynowych, uwielbiam dzwięk wkręcającej się na obroty benzyny i zakres obrotów do 7000obr/min, niestety w Dieslu tego nie doznamy gdy zakres kończy się na max 5000obr/min.

 

A możesz zdradzić jaką kwotę masz do wydania? Może będę wstanie nasunąć Ci jeszcze jakiś pomysł warty przemyślenia.

Link to comment
Share on other sites

ok 45-50tys tylko mam wymogi przebieg do 80000km jakaś fajna opcja.Moj znajomy w Czechach znalazl mi elantre z 2014 z przebiegiem uwaga 9000 serwisowany w AsO za 45 tys brutto. wiadomo to auto wiec jakies 1,000-2,000euro moze odejdzie a to juz 5-9tys oplaty to tylko 3,6%+500zł recykling no mega okazja

Link to comment
Share on other sites

ok 45-50tys tylko mam wymogi przebieg do 80000km jakaś fajna opcja.Moj znajomy w Czechach znalazl mi elantre z 2014 z przebiegiem uwaga 9000 serwisowany w AsO za 45 tys brutto. wiadomo to auto wiec jakies 1,000-2,000euro moze odejdzie a to juz 5-9tys oplaty to tylko 3,6%+500zł recykling no mega okazja

 

No faktycznie, mega okazja i ciężko z czymś takim konkurować, w sumie właściwie prawie się nie da :D

 

Tylko jak jest z 2014roku i z takim przebiegiem to dlaczego taka tania? Sprawdz dobrze podzespoły, czy nigdzie przypadkiem nie była bita ani malowana. Bo można być potem niezle zdziwionym.

Link to comment
Share on other sites

tania,bo salonowa kosztuje ok 59000zł, a wiadomo auto wyjezdza z salonu to traci od razu...w srode sie wyjasni

To daj znać co i jak, i jak zdecydujesz się na kupno to pochwal się nią :D

Link to comment
Share on other sites

Pochwale się, widać, że masz wiedze na temat aut...ja mogę ten temat wałkować w nieskonczonosc

 

Tato zaraził mnie tym jak miałem z 6lat, zawsze wyruszałem z nim w trasy (jest kierowcą zawodowym), często siedziałem z nim w garażu i tak jakoś wyszło :D Ja też mogę o motoryzacji rozmawiać non stop :D

Link to comment
Share on other sites

tez jestem zawodowym kierowca tata ma firme transportowa i ja tez...tylko ze nie TIRY tylko wywrotki budowa drog i ich utrzymanie

No ja z Transportem/Logistyką wiąże swoją przyszłość, może kiedyś też otworzę swoją firmę

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mam chwilę wolnego czasu, więc pomyślałem sobie że napiszę
o samochodach które ludzie unikają, bo krążą wokół nich stereotypy.

 

No i chyba każdy się domyśla co jest na pierwszym miejscu

 

Alfa Romeo

 

Nie tylko dane modele ale i cała marka jest ganiona wśród "znawców motoryzacji"
dużo opinii od "kolegi wujka który kolega usłyszał to od siostry babci, a brat tej babci
był mechanikiem", owszem samochody te nie są bez wad, ale jak każdy samochód
przy odpowiedniej eksploatacji posłuży nam długie lata.

 

Kilka przykładów:
 

Mało kto wie, że silniki montowane w Alfach (Alfa to siostra Fiata) pochodzą
w głównej mierze od FIATA, silniki Diesla (JTD) pochodzą również od fiata,
a są to równie wytrzymałe jednostki co TDI w koncernie Volkswagena.

 

"Deszczyk pada, wietrzyk wieje, słychać Alfę jak rdzewieje" Ten wierszyk
też nie odzwierciedla tego jak jest w rzeczywistości. Jeżeli ktoś podróżuje po komisach
proszę przyjrzeć się jakiemukolwiek autu i jakiejś Alfe (oczywiście oby dwa "bezwypadkowe")
blachy w nich są dokładnie takie same jak w innych autach, korozja wychodzi dopiero bo jakimś zdarzeniu,
przerysowaniu lakieru i ponownym malowaniu, wgnieceniach etc.

 

Wielu "znawców" przypisuje wszystkie znane technologie Niemieckim producentom,
no niestety, nie znają oni podstawowych, używanych do dziś mechanizmów np:
- Alfa Romeo była pierwszą marką, w której modelach zastosowano
bezpośredni wtrysk paliwa
, typu common rail (w 
modelu Alfa Romeo 156
 z 1997 roku).
- Zmienne fazy rozrządu (jeżeli komuś to coś rozjaśni to w japońskich Hondach nazywa się to V-TEC)
- No i ukochana przez wszystkich użytkowników 6 biegowa skrzynia która była założona w
Alfie Romeo 33 Stradale.

Oczywiście nie bronię tej marki, po prostu rzucam na nie inne światło. Nie posiadam również
Alfy, jednak mam z nimi styczność od dawien dawna.

Reasumując, niektórzy są ślepo zapatrzeni w Niemieckie/Japońskie koncerny i uważają
że włoska marka to szmelc, wystarczy przejechać się po paru mechanikach, sami zobaczcie
co tam stoi w głównej mierze.

Pozdrawiam

Asieres

ps. Moim zadaniem nie było obrażanie właścicieli niemieckich/japońskich marek, jedynie przedstawienie
Alfy w innym świetle, również lubię Audi, czy Mitsubishi.

 

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.