Play Posted November 28, 2014 Share Posted November 28, 2014 Witajcie, dziś wam pokażę jak napisać prosty pluginy i jak się do tego zabrać. 1. Przygotowujemy środowisko pracy. Pobieramy program "AMXX-Studio" do kompilacji, przerabiania i pisania własnych pluginów (można go pobrać z http://www.amxmodx.org/ , znajduje się w packu AMX Mod X Full Installer) Tutaj opiszę jak skonfigurować program, aby można było kompilować pluginy: 1) Otwieramy AMXX-Studio 2) Klikamy "F12" lub wchodzimy w Compiler > Compiler Setings. 3) Kolor Niebieski - podajemy adres do naszego pliku (amxxpc.exe to kompilator znajdziecie go w AMXX-Studio >scripting Kolor Zielony - Wybieramy miejsce gdzie ma się nam zapisywać skompilowane pluginy, klasy, perki, itp Klikamy ok i od tej pory kompilowanie pluginów nie powinno stwarzać problemu tylko otwieramy i klikamy F9 lub compile. #include <amxmodx> #include <fun> #include <cstrike> Biblioteka, bez której nie wykonamy pewnych rzeczy.NP: #include <fun> jest to moduł, który zawiera instrukcje związane z "zabawą" (zmienianiem HP oraz armor'a gracza, wyrzucaniem jego wszystkich broni, itp.). Bez niej nie moglibyśmy skorzystać z set_user_health #include <cstrike> zawiera instrukcje, które pozwalają nam np. na zmienianie ilości pieniędzy gracza oraz także na zmienianie jego armor'a (jak w fun'ie) z tym, że tutaj możemy dodatkowo określić rodzaj kamizelki (sama kamizelka czy z hełmem). Zawiera dużo funkcji do wprowadzania zmian w grze. #define PLUGIN "New Plugin" #define VERSION "1.0" #define AUTHOR "Play" Rejestrujemy nasz plugin. Robimy to w funkcji plugin_init() W funkcji ten deklarujemy wszystkie event'y, Pod: register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR) dopisujemy: register_clcmd("/freehp","Zdrowie") Umożliwia nam to instrukcja register_clcmd("jaką_komendę_musi_wpisać_gracz","którą_funkcję_wywołuje_wpisana_komenda") /freehp jest to komenda, którą gracz musi wpisać w say'u. Owa komenda wywołuje funkcję hp. Musimy tą funkcję teraz stworzyć. Za ostatnim nawiasem klamrowym w naszym pluginie (za nawiasem zamykającym funkcję plugin_init()) dopisujemy : public Zdrowie(id) { Wartość id w nawiasie jest to unikalny identyfikator gracza. if(!is_user_alive(id)) { Sprawdza czy gracz jest żywy. client_print(id,print_chat,"[Katujemy] Nie mozesz skorzystac z tej uslugi, bo nie zyjesz") jeśli nie to wyświetli mu taki komunikat jak wyżej: nie możesz skorzystać return PLUGIN_HANDLED Jeżeli gracz nie żyje, plugin jest kontynuowany. if(get_user_health(id)>=150) Sprawdza czy gracz ma więcej lub tyle samo HP jak 150 client_print(id,print_chat, "[Katujemy] Juz skorzystales z tej uslugi!") jeśli tak, otrzyma na sayu taki komunikat. return PLUGIN_HANDLED jeśli nie, plugin jest kontynuowany. set_user_health(id,150) ustawia życie graczowi. /* Plugin generated by AMXX-Studio */ #include <amxmodx> #include <fun> #include <cstrike> #define PLUGIN "New Plugin" #define VERSION "1.0" #define AUTHOR "Play" public plugin_init() { register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR) register_clcmd("/freehp","Zdrowie") } public Zdrowie(id) { if(!is_user_alive(id)) { return PLUGIN_HANDLED } if(get_user_health(id)>=200) { client_print(id,print_chat, "[Katujemy] Juz skorzystales z tej uslugi!") return PLUGIN_HANDLED } set_user_health(id,200) return PLUGIN_HANDLED } Mam nadzieję że ktoś zrozumiał co nieco, w następnych poradnikach przedstawię wam więcej rzeczy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gapciu Posted November 29, 2014 Share Posted November 29, 2014 Poradnik wydaje mi sie kopiuj+wklej ale jeśli sie myle to przydatny. :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Play Posted November 29, 2014 Author Share Posted November 29, 2014 Poradnik wydaje mi sie kopiuj+wklej ale jeśli sie myle to przydatny. :-) Mylisz się :) Wpisz w google tą samą nazwę tematu i znajdziesz także na innym forum i zobaczysz przez kogo został stworzony ^^ Link to comment Share on other sites More sharing options...
dwbuh. Posted December 2, 2014 Share Posted December 2, 2014 Wiadomość wygenerowana automatycznie. Ten temat został zamknięty przez Moderatora. Powód: Dziękujemy za poradnik. Jeśli się z tym nie zgadzasz, raportuj ten post a moderator rozpatrzy go ponownie. Katujemy.eu - Katuj razem z nami! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts