Jump to content
Play

#1 Uczymy sie pisac pluginy.

Recommended Posts

Witajcie,  dziś wam pokażę jak napisać prosty pluginy i jak się do tego zabrać.

 

 

1. Przygotowujemy środowisko pracy.

Pobieramy program "AMXX-Studio" do kompilacji, przerabiania i pisania własnych pluginów (można go pobrać z http://www.amxmodx.org/ , znajduje się w packu AMX Mod X Full Installer)

 

Tutaj opiszę jak skonfigurować program, aby można było kompilować pluginy:

 

1) Otwieramy AMXX-Studio

2) Klikamy "F12" lub wchodzimy w Compiler > Compiler Setings.

3) 

amxx.png

Kolor Niebieski - podajemy adres do naszego pliku (amxxpc.exe to kompilator znajdziecie go w AMXX-Studio >scripting

Kolor Zielony - Wybieramy miejsce gdzie ma się nam zapisywać skompilowane pluginy, klasy, perki, itp

 

 

 

Klikamy ok i od tej pory kompilowanie pluginów nie powinno stwarzać problemu tylko otwieramy i klikamy F9 lub compile.

#include <amxmodx>
#include <fun>
#include <cstrike>
  • Biblioteka, bez której nie wykonamy pewnych rzeczy.

NP:

#include <fun>
  • jest to moduł, który zawiera instrukcje związane z "zabawą" (zmienianiem HP oraz armor'a gracza, wyrzucaniem jego wszystkich broni, itp.).
  • Bez niej nie moglibyśmy skorzystać z  set_user_health
#include <cstrike>
  • zawiera instrukcje, które pozwalają nam np. na zmienianie ilości pieniędzy gracza oraz także na zmienianie jego armor'a (jak w fun'ie) z tym, że tutaj możemy dodatkowo określić rodzaj kamizelki (sama kamizelka czy z hełmem).
  • Zawiera dużo funkcji do wprowadzania zmian w grze.
#define PLUGIN "New Plugin"
#define VERSION "1.0"
#define AUTHOR "Play"
  • Rejestrujemy nasz plugin.

 

 

Robimy to w funkcji plugin_init() W funkcji ten deklarujemy wszystkie event'y,

 

Pod:

register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR)

dopisujemy:

register_clcmd("/freehp","Zdrowie")
  • Umożliwia nam to instrukcja register_clcmd("jaką_komendę_musi_wpisać_gracz","którą_funkcję_wywołuje_wpisana_komenda")
  • /freehp jest to komenda, którą gracz musi wpisać w say'u. Owa komenda wywołuje funkcję hp. Musimy tą funkcję teraz stworzyć.
  • Za ostatnim nawiasem klamrowym w naszym pluginie (za nawiasem zamykającym funkcję plugin_init()) dopisujemy :
public Zdrowie(id)
{
  • Wartość id w nawiasie jest to unikalny identyfikator gracza.
if(!is_user_alive(id))
{
  • Sprawdza czy gracz jest żywy.
client_print(id,print_chat,"[Katujemy] Nie mozesz skorzystac z tej uslugi, bo nie zyjesz")
  • jeśli nie to wyświetli mu taki komunikat jak wyżej: nie możesz skorzystać
return PLUGIN_HANDLED
  • Jeżeli gracz nie żyje, plugin jest kontynuowany.
if(get_user_health(id)>=150)
  • Sprawdza czy gracz ma więcej lub tyle samo HP jak 150
client_print(id,print_chat, "[Katujemy] Juz skorzystales z tej uslugi!")
  • jeśli tak, otrzyma na sayu taki komunikat.
return PLUGIN_HANDLED
  • jeśli nie, plugin jest kontynuowany.
set_user_health(id,150)
  • ustawia życie graczowi.
/* Plugin generated by AMXX-Studio */

#include <amxmodx>
#include <fun>
#include <cstrike>

#define PLUGIN "New Plugin"
#define VERSION "1.0"
#define AUTHOR "Play"


public plugin_init() {
    
    register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR)
    
    register_clcmd("/freehp","Zdrowie")
} 

public Zdrowie(id)
{
    
    if(!is_user_alive(id))
    {
        
        return PLUGIN_HANDLED
    }
    
    if(get_user_health(id)>=200)
    {
        
        client_print(id,print_chat, "[Katujemy] Juz skorzystales z tej uslugi!")
        
        return PLUGIN_HANDLED
    }    
set_user_health(id,200)
return PLUGIN_HANDLED
}

Mam nadzieję że ktoś zrozumiał co nieco, w następnych poradnikach przedstawię wam więcej rzeczy.

Link to comment
Share on other sites

Poradnik wydaje mi sie kopiuj+wklej ale jeśli sie myle to przydatny. :-)

 

Mylisz się :)

Wpisz w google tą samą nazwę tematu i znajdziesz także na innym forum i zobaczysz przez kogo został stworzony ^^

Link to comment
Share on other sites

Wiadomość wygenerowana automatycznie.

Ten temat został zamknięty przez Moderatora.

 

Powód: Dziękujemy za poradnik.

 

Jeśli się z tym nie zgadzasz, raportuj ten post a moderator rozpatrzy go ponownie.

 

 

Katujemy.eu - Katuj razem z nami!

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.