Vezovi Posted September 16, 2024 Share Posted September 16, 2024 (edited) Napiszę swoje przemyślenia a propos balansu klas. Chciałem pochwalić z góry administrację, bo coś się zmieniło na lepsze od kwietnia, kiedy ostatni raz grałem i serwer świecił pustkami. Widać, że się staracie i balansujecie klasy/naprawiacie błędy. Wielki props Lecz nadal mam wrażenie, że część klas odstaje od reszty i daje większą przewagę niż reszta. 1. Mobilność Już kiedyś poruszałem ten temat, ale tamta administracja miała wyjebane. Dodając vipa (tak mi się wydaje), co większość oczywiście robi, mamy 2 skoki w powietrzu. Dokupujesz skok ze sklepu i masz 3 skoki. Z automatu możesz przelecieć całą mapę omijając miny, rakiety, fragować sobie z lepszej pozycji i zaskoczyć przeciwnika będąc szybciej w konkretnym miejscu niż on. Propozycja: usunięcie z vipa dodatkowego skoku w powietrzu i zwiększenie ceny skoku w sklepie. W końcu to mod COD a nie deathrun... ★ 50% więcej zdobywanego Honoru ★ 15% więcej zdobywanego Expa ★ 5% zwiększone zadawane obrażenia ★ Specjalny noz dodajacy po 4 punkty do kazdej ze statystyk ★ Dodatkowe życie za zabójstwo ( 15HP - z HeadShotem | 10HP - Normalne ) ★ Dodatkowy exp za zabójstwo ^ to i tak bardzo dużo profitów 2. Komandor Temat rzeka, wiecznie ludzie narzekają na serwerze, na każdej mapie osoby nim grające robią spustoszenie. Współczuję nowym graczom. AWP 1/1, + 7 DMG z TMP Zabraliście zmniejszenie widoczności, spoko, ale jak widać nic to nie dało. Silna klasa dalekodystansowa, a łącząc to z dodatkowymi skokami bardzo mobilna i silna na króki dystans. Ile razy mieliście tak, że nagle z du*y zabija was komandor z TMP wpakowując 3 heady z TMP? Takim saperem ledwo z respa czasami wyjdę, by położyć minę i nie daje rady, bo komandor jest tam szybciej. Propozycja: 1/2 z awp albo zabrać mu TMP, a w zamian przywrócić lekką niewidzialność. 3. Myśliwy Aktualnie jedna z lepszych klas premium. 1/2 ze scouta, + 10 DMG z MP5, mniej widoczny na scoucie, ciche kroki. Ciche kroki robią na niej największą grę, a dodając sporo w szybkość jest naprawdę mocna spamując w biegu z MP5. Propozycja: Usunąć scouta, mniej widoczny niech będzie nawet na MP5. @krayN wie jak upierdliwa jest to klasa ;) ;) 4. Terrorysta Zwykła klasa, a obrażenia jakie zadaje w powietrzu to nawet 90 w ciało XD chyba nie muszę więcej pisać. Propozycja: zabrać zwiększenie obrażen w powietrzu. 5. Słabe klasy. Wiele klas jest po prostu słabych i nie oferują nic ciekawego. *Dezerter - jedynie 1/6 na odrodzenie na respie wroga i ubranie wroga. Tyle, nic kuszącego, przeważnie zginiesz zanim kogoś zdążysz zabić, bo ludzie szukają Cię na respie. Propozycja: Dodać mu szansę na wyrzucenie broni przeciwnika 1/10 lub 1/12. *Grabieżca - Ma 1/4 na zabranie perku przeciwnika oraz moduł odrzutowy, który wyrzuca 666(+int), + 7 DMG z UMP Propozycja: Dodać lekką niewidzialność. *Medyk - Posiada 2 apteczki, z których leczy siebie i sojuszników oraz może wskrzesić 1 osobę Propozycja: Zwiększyć wskrzeszenie do 2 osób. *Obrońca - Widzi miny i wszystkich niewidzialnych oraz jest odporny na wszystkie umiejętności i statystyki, 1/8 szansy na spowolnienie przeciwnika Propozycja: 1/6 na spowolnienie *Pułkownik - M249. Zadaje coraz większe obrażenia wraz ze spadkiem ilości amunicji Do usunięcia imo, nie mam pomysłu jak to usprawnić. *Skrytobójca - 1/8 na pojawienie się za plecami wroga po strzale, +5 dmg bazowe z ump, 1/12 szansy na calkowite unikniecie obrazen Propozycja: 1/10 na uniknięcie obrażeń. +7 dmg TMP *Strzelec wyborowy - 1/8 na zadanie podwojnych obrazen z SSG Propozycja: 1/6 na zadanie podwójnych obrażeń. *Technik - 1/7 szansy na wybuch przeciwnika po zabiciu, który zadaje 50 DMG (+int), +5 DMG bazowego z P90 Propozycja: +10 DMG z P90, wybucha po śmierci i zadaje 60 DMG (+int) To tylko moje przemyślenia, zapraszam do dyskusji, niech serwer zmienia się na lepsze. EDIT: bierzmy jako priorytet dobro ogółu, żeby wszystkim grało się komfortowo, a nie głównie jednostkom, które zapłacą. Bo mam wrażenie, że niektórzy patrzą tylko na siebie i swoje staty/klasy. Edited September 16, 2024 by Vezovi 3 1 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
voltras777 Posted September 16, 2024 Share Posted September 16, 2024 Ja bym nie usuwał podwójnego skoku z vipa tylko zwiększył jego cenę w sklepie. Co do komandora dać mu 1/2 z awp Z myśliwego zmniejszyć dmg z mp5 Trochę zmniejszyć obrażenia w powietrzu u terrorysty U grabieżcy nic bym nie zmieniał z resztą się zgadzam Dobra robota :D 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
camelovy Posted September 16, 2024 User Share Posted September 16, 2024 Z mobilnością zgodzę się 100pro. Mimo że mamy tylko 1 pkt do przyznania po lvl szybkość na serwerze jest dość przerażająca. Samo auto bh rozpędza nas bardzo mocno czy klasa czy perk a + 3 skoki to jest istny dr 4. Terrorysta Zwykła klasa, a obrażenia jakie zadaje w powietrzu to nawet 90 w ciało XD chyba nie muszę więcej pisać. Propozycja: zabrać zwiększenie obrażen w powietrzu. Śmiało bym zwiększył do 1/7 na wybicie i skasował +5dmg bazowego do ak albo zmienił nie podwójne dmg w powietrzu na zadaje dodatkowe +25%wieksze dmg ludkom w locie. 5. Słabe klasy. Wiele klas jest po prostu słabych i nie oferują nic ciekawego. *Dezerter - jedynie 1/6 na odrodzenie na respie wroga i ubranie wroga. Tyle, nic kuszącego, przeważnie zginiesz zanim kogoś zdążysz zabić, bo ludzie szukają Cię na respie. Propozycja: Dodać mu szansę na wyrzucenie broni przeciwnika 1/10 lub 1/12. Fajny mały dodatek + *Grabieżca - Ma 1/4 na zabranie perku przeciwnika oraz moduł odrzutowy, który wyrzuca 666(+int), + 7 DMG z UMP Propozycja: Dodać lekką niewidzialność. Widziałbym GAILa w jego ręku oczywiście +5dmg stałe + *Medyk - Posiada 2 apteczki, z których leczy siebie i sojuszników oraz może wskrzesić 1 osobę Propozycja: Zwiększyć wskrzeszenie do 2 osób. o medyku często wspominałem że nawet by mógł 3 osoby podnosić dostając mały bonus expa + *Obrońca - Widzi miny i wszystkich niewidzialnych oraz jest odporny na wszystkie umiejętności i statystyki, 1/8 szansy na spowolnienie przeciwnika Propozycja: 1/6 na spowolnienie Mocna klasa mająca fajną pasywną umke ale tle m4/ak/awp szybko pomijana + *Pułkownik - M249. Zadaje coraz większe obrażenia wraz ze spadkiem ilości amunicji Do usunięcia imo, nie mam pomysłu jak to usprawnić. Klasa tylko wybierana przez boty, tutaj zmiana całkowita o 180st by miała sens *Skrytobójca - 1/8 na pojawienie się za plecami wroga po strzale, +5 dmg bazowe z ump, 1/12 szansy na calkowite unikniecie obrazen Propozycja: 1/10 na uniknięcie obrażeń. +7 dmg TMP 1/1 dałem takie propo w zmiankach przed resetowych + *Strzelec wyborowy - 1/8 na zadanie podwojnych obrazen z SSG Propozycja: 1/6 na zadanie podwójnych obrażeń. + zwiększona szybkostrzelność o np 25% ++ *Technik - 1/7 szansy na wybuch przeciwnika po zabiciu, który zadaje 50 DMG (+int), +5 DMG bazowego z P90 Propozycja: +10 DMG z P90, wybucha po śmierci i zadaje 60 DMG (+int) Próbowałem starować ową klasą ale te 1/7 żeby ciachnąć 50dmg które rzadko wchodzi ... ciężko. Kiedyś pisałem żeby poprostu do klasy dodać stałą umke aby wybuchał po śmierci zadając 50dmg + Ogólnie większość klas mających karabiny smg imo powinny mieć stałe +5 / +7dmg. Takim duchem ludkom po 200hp + moje głaskanie mp5 po 13-15dmg jest praktycznie nie wrażliwe :D 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Chmura Posted September 17, 2024 Share Posted September 17, 2024 (edited) 1. Mobilność: VIP'a bym zostawił jak jest. Serwer ma zarabiać na siebie i wydaje mi się, że w tej kwestii powinna zniknąć tylko i wyłącznie opcja dokupienia kolejnego skoku w sklepie. 2. Komandor Z komandora zrobi się obecny myśliwy co automatycznie spowoduje zerowe zainteresowanie tą klasą - ja byłbym bardziej za opcją, żeby do 1/1 AWP dać mu samego deagla z +7dmg 3. Myśliwy Nie uważam, żeby ta klasa potrzebowała nerfa, jest to jedyna klasa Premium, która z tej kategorii jest grywalna - proponowałbym jakieś zmiany dla reszty klas premium, żeby było w czym wybierać niżeli nerfić klasy, które ludzie kupują - przypominam - dzięki klasom, vipom i wszelakim wpłatom ten serwer stoi. Jeżeli już chcecie nerfić tą klasę, bo powiecie, że zacząłem nią grać dlatego tak mówię, mogłoby się wydawać że usunięcie jej mniejszej widoczności na scoucie mogłoby być jeszcze jako tako akceptowalne. SŁABE KLASY: Dezerter: To kusząca propozycja z 1/12 na wyrzucenie broni. Jestem za. Grabieżca: Nie wiem jak można było by tę klasę buffnąć ale na pewno nie niewidką, niedługo na tym serwerze nikogo nie będzie widać a będzie ich tylko słychać. Obrońca: No niby jestem za ale wątpie, że tym oto cudem ta klasa zostanie grywalna. Natomiast można próbować. Pułkownik: Ja bym dodał tej klasie coś na zasadzie perku "radar" - widzi wrogów na radarze. Skrytobójca: Wydaje mi się, że jak na zwykłą klasę jest ona dobra jaka jest. Strzelec wyborowy: Nie mam zdania, nie wiem. Technik: A co jeśli dać tam 1/1 na wybuch przeciwnika? Czy to byłoby jakieś OP? Z tym standard 50 dmg (+int), 5+ dmg z P90. Edited September 17, 2024 by james0v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panda41 Posted September 22, 2024 Share Posted September 22, 2024 (edited) Vipa nie ruszamy, wyobraź sobie że teraz zabieramy vipowi podwójny skok, musi być. Klasa Komandor jest odpowiednio zbalansowana, klasy 1/1 z AWP były są i będą na Codach. W końcu to SuperPremium. Myśliwy również jest dobrze zbalansowany, jak każda inna klasa ma swoje plusy i minusy, jest to po prostu dobra klasa. Terrorysta też jest okej, musi mieć coś innego co przyciągnie kogoś do grania tym, na tym polega cod że klasy mają swoje umiejętności, a gracze wybierają to co im najbardziej pasuje. Co do "słabych klas" są one w planach do modernizacji ale jeszcze nie teraz. Na poprzedni sezon skupiliśmy się na totalnym zbalansowaniu klas i wyprowadzenie serwera na stabilny byt. W tym sezonie chciałem pobudzić "stare klasy" tj. Saper, Komandos, Wsparcie Ogniowe - takie klasy, które lata temu na codach były wiodące, zanim czasy się zmieniły i powstawały coraz to różniejsze pomysły na klase. Uważam, że ten powrót do korzeni tych klas wypalił, sam gram komandosem bo sprawia przyjemnosc, widze dużo Saperów, widze Wsparcie Ogniowe, o to chodziło. A te "słabe klasy" są w planach na następny sezon, aby na serwerze nie było żadnej słabej klasy, co doprowadzi do jeszcze większego zainteresowanie serwerem. Propozycje co do modernizacji "słabych klas" zachowam i skorzystam w odpowiednim czasie. Edited September 22, 2024 by Panda41 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panda41 Posted September 22, 2024 Share Posted September 22, 2024 Twoja propozycja została przyjęta! Jeśli nie zgadzasz się z decyzją, zgłoś post moderatorom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts