Play Posted January 27, 2015 Share Posted January 27, 2015 Coś dla naszych "FPS-katów", bo wiem że istnieją gracze którzy na to zwracają uwagę, dlatego postanowiłem przedstawić wam jak "Zwiększyć go". 1. Ustawienia Gry Rozdzielczość 640x480 OpenGL Jakość kolorów 16 bit 2. Instalujemy sterowniki (Wcale najnowsze nie oznaczają być najlepszymi), wiec najlepiej zainstalować sterowniki dołączone do karty graficznej lub szukamy najbardziej stabilnych pod nasza kartę oraz zmieniamy ustawienia wydajności. Ustawienia Tekstur: Wydajność Poziom Szczegółów MipMapy: Wydajność Synchronizacja Pionowa: Wyłączona -antyaliasing: 2x lub 0 filtrowanie anizotropowe: 2x lub 0 3. Ustawiamy odświeżanie (tylko dla monitorow crt): Ściągamy Program Refresh Lock Naciskamy Prawym na ikonkę HZ i wybieramy Refresh Configuration Wybieramy Refresh Overriding na ON W Opcjach Uruchomiania Dopisujemy Komendę -freq 120 - (Uwaga! tylko dla użytkowników steam oraz dla rozdzielczości 640 x 480) Dla NonSteam tą komendę dopisujemy w elemencie docelowym 4. Counter-Strike Najlepsze Sterowniki (Ultimate Drivers) UnitedFreaks Są to sterowniki przeznaczone dla kart ati z serii 9xxxWedług producenta: Bazują na catalystach 3.8 Bazują na najszybszym sterowniku opengl ATI Zoptymalizowane pod counter-strike Poprawiona gamma Naprawione przypadkowe gubienie "klatek" podczas gry. Naprawiony tzw. "wysoki recoil" w grze. Najlepsza jakość i wydajność w counter-strike *Właściwie nie musimy ich instalować aby osiągnąć powyższe zalety. Wystarczy ze wyciągniemy z nich plik atioglxx.dll i wrzucamy do D:\Program Files\Steam\steamapps\Twoja_Nazwa\counter-strikeUwaga! Aby sterownik dzialal poprawnie musimy miec wlaczone 32 bity. 5. Skanowanie oraz Defragmentacja komputera Czynność do wykonania w celu polepszenia wydajności naszego komputera. Do skanowania polecam program CCleaner. 6. Komendy zwiększające liczbę FPS. gl_playermip 2 - Zmienia jakosc modeli graczy w OpenGL. Znaczne przyspieszenie działania CS.gl_max_size 64 - Ilość pamięci RAM przeznaczona na tekstury. Zwalnia trochę jakże cennych zasobów systemu.gl_picmip 2 - Zmienia jakosc tekstur w OpenGL. Znacznie przyspiesza działanie gry, ale drastycznie pogarsza grafikę.gl_smoothmodels 0 - Wyłacza wygładzanie modeli (tylko dla kart Voodoo3, Riva TNT2 i lepszych).gl_cull 1 - Renderuje jedynie widoczne elementy.gl_keeptjunctions 0 - Pokazuje niedokładnosci (szczeliny) w teksturach.gl_max_size 128 - Ustala rozdzielczosc tekstur.gl_texsort 0 128 - Wyłacza sortowanie textels.gl_clear 0 - Zmienia jakosc tekstur.gl_round_down 3 - Mniejsza jakosc tekstur.gl_dither 1 - Włączanie rozmywania tekstur. Wygląda to nieco gorzej, ale gra działa szybciej.gl_lightholes 0 - włącza światło w zakamarkach - 1-włącza; 0-wyłącza.gl_palette_tex 1 - włącza paletę tekstur - 1-włącza; 0-wyłącza.gl_spriteblend 1 - ustawia jakość krwi/zooma - 1-włączony; 2-wyłączony.gl_ztrick 0 - Dla posiadaczy kart graficznych voodoo 1/2/3. Włączone przyspiesza działanie gry. Posiadacze nowszych kart graficznych powinni ustawić ten parametr na 0.gl_texturemode GL_NEAREST_MIPMAP_NEAREST - tryb renderowania.max_wallpuffs 0 - maksymalna ilosc wybuchow na scianie/sciennych wybuchow.max_rubble 0 - maksymalna ilosci zwiru/kamieni w grze.gl_lightholes 0 - wartość 0 daje więcej fps.max_smokepuffs 0 - Ustala maksymalna ilosc ‘dymkow’ pojawiajacych się po uderzeniach kul.max_shells 0 - Ustala maksymalna ilosc widocznych łusek. Podobnie jak max_smokepuffs ustawienie na 0 powoduje znaczne przyspieszenie gry.max_shells 0 - Nie wylatuja nam łuski przy strzelaniu.fastsprites 1 - Zmienia jakosc dymu z granatow. Ustawienie na 1 zapewnia przyspieszenie grafiki, przy połprzezroczystym(!) dymie.fps_max 100 - Maksymalna liczba klatek na sekundę. Niższe ustawienie zmniejsza obciażenie procesora.mp_decals 1 - Maksymalna ilosc wyswietlanych logo, dziur po kulach. Powoduje widoczne przyspieszenie działania gry.hisound 0 - Zmniejsza jako dźwięku, jednoczesnie przyspieszajac działanie gry.loadas8bit 1 Podobnie jak ‘hisound’ zmniejsza jakosc dźwięku (do 8bit).bgmvolume 0 - Wyłacza CD Audio.r_dynamic 1 - Włacza dynamiczne oswietlenie.r_mirroralpha 0 - Wyłacza refleksje swiatła.r_norefresh 0 - Nie odswieża konsoli oraz hud’a jesli nie ma takiej potrzeby.cl_weather 0 - Wyłacza efekty pogodowe (np. deszcz na azteku’).cl_himodels 0 - wyższa jakość modeli graczy - 1 wyższa - 0 niższa.cl_dynamiclights 0 - wylacza dynamiczne swiatla.cl_shadows 0 - cienie pod modelami graczy.cl_minmodels 1 - Ładowanie i pokazywanie przez grę tylko 4 modeli postaci zamiast 10, dzięki czemu oszczędzane są fpsy.cl_particlefx 0 - wylacza efekty takie jak plomien z lufy , odlamki , czesc dymow itpcl_weather 0 - wyłącza efekty pogodowe.cl_corpsestay 1 - Czas znikania leżących ciał. Ciała znikające szybciej zwalniają część zasobów komputera.r_detailtextures 0 - Bardziej szczegółowe tekstury. Wyłączone pozwalają zaoszczędzić trochę RAMu.r_detailtextures-supported 0 - wyłącza odbijanie światła w teksturach.r_mirroralpha 0 - wyłącza odbijanie światła w teksturach.r_mmx 1 - Wsparcie dla technologii MMX, każdy procesor posiada tą technologię, więc zalecane jest 1.r_decals 1 - maksymalna ilość detali.precache - więcej plików jest ładowanych przed wejściem na serwer, co odciąża komputer w czasie gry.violence_ablood 0 - wyłączenie wyświetlania krwi.violence_hblood 0 - wyłączenie wyświetlania krwi.violence_agibs 0 - Wyświetlanie resztek modeli po eksplozji.violence_hgibs 0 - Wyświetlanie resztek modeli po eksplozji.s_reverb 0 - wyłączenie pogłosu.voice_dsound 0 - pogorszenie jakości dźwięku voicecomm.fastsprites 2 - Jakość sprite’ów, np. gazu z granatu dymnego czy eksplozji. Im mniejsza tym szybciej gra będzie chodzić.d_spriteskip 2 - Pomijanie sprite’ów. Im więcej sprite’ów wyłączymy tym więcej zasobów komputera pozostanie wolnych.hpk_maxsize 1 - Ilość miejsca w pamięci, którą zajmuje plik “custom.hpk”. Nie warto zaśmiecać RAMu prawie bezużytecznym plikiem.mp_decals 1 - max ilość wyświetlanych logo i dziur.cl_download_ingame 0 - wyłączenie ściągania niestandardowych log, dźwięków z gry. Małe Uwagi ! Dlaczego na Steam mamy mniej FPS niż na NonSteam ?*Ponieważ ciągle update naszego valve obniżają nam FPS *Wyłączenie usługi community in-game może dać nam kilka klatek więcej. Dlaczego podczas gry mam "Czarne Kwadraty, paski, itp" ?To są artefakty, a przyczyna prawdopodobnie jest przegrzewanie się procesora. Może pomóc zmniejszenia taktowania naszego procesora. Mam nadzieje że komuś pomoże, jeżeli coś mi się przypomni jak można zwiększyć fps to na pewno dodam. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_Danio Posted January 27, 2015 Share Posted January 27, 2015 Poradnik bardzo dobry tyle że za 16 Bitów lecą bany !! a z tak ustawioną rozdzielczością źle się gra ale ogólnie poradnik pomaga większości osób więc daje like Link to comment Share on other sites More sharing options...
gapciu Posted January 31, 2015 Share Posted January 31, 2015 Wiadomość wygenerowana automatycznie. Ten temat został zamknięty przez Moderatora. Powód: Dziekujemy za poradnik. Jeśli się z tym nie zgadzasz, raportuj ten post a moderator rozpatrzy go ponownie. Katujemy.eu - Katuj razem z nami! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts