Guest Posted September 1, 2023 Posted September 1, 2023 Witajcie. Zagościłem na forum od jakiegoś czasu, więc wreszcie postanowiłem zrobić ten pierwszy krok w kierunku gastronomii. Zajmuję się gastronomią od małego, a od 8 lat zacząłem się wspinać powoli po ścianie rozwijając swoje możliwości kulinarne. Studiuję gastronomie pracując w międzyczasie w cateringu oraz restauracji. Jestem fanatykiem kuchni włoskiej, jak i makaronów. Swoją pracę inżynierską opieram właśnie na makaronie, więc poniższy przepis będzie wstępem do przyszłych tematów związanych z makaronami (produkcją czy też rodzajami). Przedstawiam wam przepis na "Makaron z boczniakiem", lecz z zakupionym makaronem SKŁADNIKI - 100 gram boczniaka, - pół piersi z kurczaka, - ok. 50 gram makaronu typu Tubular Pasta (rurkowe), - mała cebula lub pół średniej cebuli, - 1-2 ząbki czosnku, - 6-8 pomidorków koktajlowych (użyłem ze swojego ogródka), - odrobina zieleniny (zalecana rukola, ja użyłem bazylii, którą miałem pod ręką), - śmietana 30%, - sól i pieprz, - łyżka oliwy z oliwek, - parmezan (użyłem Edanu, który mi został, ponieważ nie marnuję produktów). SPOSÓB PRZYGOTOWANIA Krok 1. Wstawiamy garnek z lekko osoloną wodą. Jak zacznie się gotować wrzucamy makaron, który gotujemy al'dente (mniej więcej 6-7 min.), gdy nam się ugotuje odlewamy chochlę wody, a resztę przecedzamy. Krok 2. Cebulę siekamy w piórka (nie mylić z "w pół księżyce", gdyż siekamy ją odwrotnie). Następnie kroimy lub rwiemy boczniaka w paski, a czosnek w płatki. Krok 3. Pierś z kurczaka osuszamy i kroimy w kostkę lub słupki. Doprawiamy solą i pieprzem i odstawiamy na chwilę. Krok 4. Na patelnię z rozgrzaną oliwą wrzucamy posiekaną w piórka cebulę. Podsmażamy minutę. Krok 5. Następnie do cebuli dodajemy boczniaka. Wszystko podsmażamy 2 minuty, aż się lekko zeszkli. Krok 6. Kolejno dodajemy pierś z kurczaka. Wszystko podsmażamy, do momentu zarumienienia się piersi z kurczaka. W międzyczasie kroimy w ćwiartki pomidory koktajlowe, które posłużą do ost