Jump to content

Nowe
Serwery

Chcesz dołączyć do nas ze swoimi serwerami? Zgłoś się do Właściciela forum!

Napisz!

Rekrutacja
Trwa

Rekrutacja na Opiekunów serwera Trwa! Nie czekaj i złóż podanie już teraz!

Zobacz temat

 

 

 

 

 

 

 

 

[Poradnik CS:GO] Stabilna rozgrywka


TERRORMACHINE528
 Share

Recommended Posts

W tym poradniku wytłumaczę ogólne zjawisko wyświetlania obrazu w czasie rzeczywistym.

 

Odpowiemy sobie na dwa pytania:

 

★ Czy potrzebuję tak dużo FPS?

★ Jaka jest różnica między monitorami 60/75/120/144/240 Hz?

 

 

A więc zaczynajmy!

 

★ Czy potrzebuję tak dużo FPS?

 

Do interpretacji zjawiska wyświetlania klatek na sekundę będą Nam potrzebne 2 rodzaje danych.

 

★ Ilość generowanych klatek na sekundę przez Naszą kartę graficzną.

★ Odświeżanie Naszego monitora.

 

Poprawną funkcją dla poprawnego wyświetlania klatek na sekundę jest:

1 klatka na sekundę = W czasie jednej sekundy monitor został odświeżony X razy.
1 FPS = 1x X Hz.

Typowym standardem w monitorach jest natywna rozdzielczość monitora na poziomie 60 Hz.

Co to oznacza?

 

Nasz monitor na najwyższej obsługiwanej rozdzielczości jest taktowany odświeżaniem o wartości 60 Herców.

 

To znaczy, że jeżeli posiadamy monitor o odświeżaniu 60 Hz, powinien być taktowany obrazem na poziomie 60 klatek na sekundę (FPS).

A zatem, Nasze równanie przekształcimy na:

1 generowany FPS = 1 Hz na monitorze.

Czyli jeżeli posiadamy monitor o odświeżaniu 60 Hz, Nasza gra musi generować przynajmniej 60 FPS.

 

Po co komu 60 FPS, skoro ludzkie oko nie dostrzega różnicy od 30 FPS wzwyż?

 

Monitory generują odświeżanie ekranu, dzięki któremu Nasza wydajna karta graficzna może przekazać większą płynność obrazu.

Dlaczego karta graficzna?

 

Bezpośrednim przekaźnikiem dla monitora, jest połączona kablem karta graficzna.

 

Im większe jest odświeżanie tym płynność gry staję się większa.

Aby zachować Nasze proporcje będziemy kierować się wzorem:

60 Hz = minimum 60 FPS (Przy czym, na poziomie 60 FPS w grach akcji jest widoczne zjawisko rozdzierania się obrazu)
75 Hz = minimum 75 FPS
100 Hz = minimum 100 FPS
120 Hz = minimum 120 FPS
144 Hz = minimum 144 FPS
240 Hz = minimum 240 FPS

I tak będzie z każdym kolejnym poziomem odświeżania.

 

W takim razie, czy na poziomie 60 Hz, jest Nam potrzebne 300 FPS?

Nie szczególnie.

 

Wystarczy zachować dwukrotną przewagę klatek na sekundę nad odświeżaniem ekranu, by podczas spadków FPS utrzymać deklarowane 60 FPS.

 

 

★ Jaka jest różnica między monitorami 60/75/120/144/240 Hz?

 

Na poziomie 60 Hz możemy się napotkać na zjawisko rozdzierania obrazu w grach akcji lub w grach, w których dużo się dzieję.

Aktualnie są 3 typy solucji, którymi możemy się z tym uporać.

 

Pierwszą metodą jest:

 

★ Włączenie w opcjach Naszej karty graficznej Synchronizacji Pionowej.

★ Oczywiście możemy także skorzystać z blokady generowania klatek na sekundę, komedną fps_max.

 

Drugą metodą jest:

 

★ Wykorzystanie technologii AMD Radeon, FreeSync.

 

Jeżeli Nasz monitor posiada technologię FreeSync, a Nasza karta graficzna ją obsługuję możemy zastosować ten zabieg.

 

Ostatnią metodą jest:

 

★ Wykorzystanie technologii Nvidia, G-Sync.

 

Jeżeli Nasz monitor posiada technologię G-Sync, a Nasza karta graficzna ją obsługuję możemy zastosować ten zabieg.

 

 

Na wyższych poziomach taktowania monitora, nie występuje już to zjawisko.

Zachowując zasadę 1 FPS = 1 Hz, Nasza gra będzie na wysokim poziomie wydajności.

 

75 Hz = 75 razy w ciągu sekundy Nasz obraz zostanie odświeżony przez monitor.
100 Hz = 100 razy w ciągu sekundy Nasz obraz zostanie odświeżony przez monitor.
144 Hz = 144 razy w ciągu sekundy Nasz obraz zostanie odświeżony przez monitor.

Teoretycznie porównując monitor 60 Hz vs 144 Hz, monitor 144 Hz odświeża ponad 2 razy szybciej ekran, dzięki czemu Nasz czas na reakcję jest miażdżący.

 

 

Poradnik wykonany dla Katujemy.eu

Przez TERRORMACHINE528

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.